"צריך שדה תעופה עירוני בת"א"

רון חולדאי צודק, מי שיסלק שדה תעופה קטן ויעיל ממרכז עיר גדולה, יחולל נזק עצום לדורות הבאים. שום סיבה אין להוציא את שדה דב מצפון תל אביב, לא כל שכן לצורכי הקמת עוד מגורים, שאפשר להקימם במקומות רבים אחרים בעיר, למשל - כיכר אתרים. וזו רק דוגמא, כמובן, כי היא על הפרק.

תיקון אחד: שדה תעופה אינו מצמצם פערים בין פריפריה למרכז. גם לא שדה התעופה שלנו כאן בעירנו, רון חולדאי - שדה דב מאפשר לאף רופא בכיר ומצליח לעבור עם משפחתו לגור באילת, שכן הוא יכול לטוס לעבודה ביוספטל ארבע פעמים בשבוע, ולחיות את חייו המלאים במרכז. חיבורים יעילים של "מרכז" ו"שוליים" מחדדים את הפער - הם ממרכזים את המרכז ומפרפרים עוד יותר את השוליים. דוגמא ממחישה היא ההבדל בין מתווה הדרכים הארצי בשוויץ, שבה יש כמה מרכזים חזקים - ציריך, באזל, ז'נב, למתווה הדרכים הארצי בצרפת, מדינה שבה יש רק מרכז אחד - פריז. 

שדה תעופה עירוני בתל אביב, כזה שיכול להסיע לללונדון, לאתונה, לקהיר, ולפריז, יחזק את הקשר בינינו לבין המרכזים העירוניים החזקים הללו - דבר חשוב מאין כמותו. אך לא שדה דב הוא שיהפוך את נצרת לחזקה יותר ברמה הלאומית, וגם לא את צפת וכרמיאל. אם יוקם שדה תעופה בינלאומי בעפולה-עמק יזרעאל, זה הדבר שיעזור לחלק ההוא בארץ להתחרות באופן ראוי עם תל אביב.

מירב מורן,
0 תגובות