בג"צ קבע שיש להשאיר את שדה התעופה בהרצליה

לאחר מאבק ארוך בג"צ קבע שיש להשאיר את שדה התעופה בהרצליה ולהמשיך את פעילותו - פסק דין סופי וקבוע המתיר את שדה התעופה הרצליה על כנו עם מספר הגבלות.

אילן ארד אומר: "בפסק דין סופי וחד-משמעי של בית המשפט העליון, הסתיימה סופית בניצחוננו הסאגה הארוכה, המייגעת, היקרה ורוויית המאבקים בעניין שדה התעופה – הרצליה"/...

שדה התעופה הרצליה הוקם במהלך מלחמת העצמאות על ידי הצבא הישראלי שהיה בהתהוותו תוך כדי לחימה במדינות הערביות שניסו לפלוש למדינת ישראל ולחסל את היישות שאושרה זה מכבר על-ידי עצרת האומות המאוחדות.

השדה שכינויו הצבאי הראשון היה "כנף-3" היה שדה האם של טייסת 101 שהיתה בעצם טייסת הקרב הראשונה של חיל-האוויר והיתה מורכבת מכמה מטוסים צ'כים שהיו בעצם גירסה מתקדמת של מטוס הקרב הגרמני "מסרשמידט" ששימש את חיל-האוויר הנאצי ה"לופטוואפה" במהלך מלחמת העולם השניה.

לאחר המלחמה החלה בניה מואצת של בסיסים ייעודיים למטוסי חיל-האוויר והשדה ננטש על-ידי הצבא והחלה בו פעילות של כלי-טיס אזרחיים.

עד היום לא פסקה בשדה התעופה הפעילות האווירית האזרחית אפילו ליום אחד, אולם מעולם לא הוסדר הרישום שלו בקרקע כשדה תעופה והוא המשיך להופיע בכתובים כ: "שדה חקלאי".

אילן ארד מספר: "כאשר השתחררתי מחיל-האוויר ופתחתי את חברת התעופה הקטנה שלי בשדה התעופה בשנת 1992 הושכרו לי מבנים ומשרדים בשדה ללא שום איזכור כלשהו של מצב הקרקע או ייעודה.

כך התנהל שדה התעופה במשך שנים עד שכמה "כרישי-נדלן" עירניים ותאבי ממון עלו על העניין הרישומי הרשלני של פקידי הממשלה, פתחו נגדנו בהליך משפטי שמטרתו היתה סגירת השדה לצורך בניית בניינים ומגדלים ומכאן החלה הסאגה המשפטית שכמעט וסגרה את השדה באפריל 2015.

האבסורד הגיע למימדים מפלצתיים וחסרי היגיון שכאלה, עד שבשנת 2005 קיבלתי מכתבים מממשלת ישראל שבהם אני "מאויים" בתיק פלילי וכל השלכותיו מאחר ואני מפעיל חברת מסוקים ובית-ספר לטיסה (שאישר לי משרד התחבורה) בשדה תעופה "לא-חוקי".

וכמו שאמר פולי בסרט גבעת חלפון – "אחרי שצחקנו" וכדי לא לייגע אתכם בפרטים טכניים משעממים אזכיר רק שלקראת אותו אפריל 2015 שבו הובהר לנו (משתמשי השדה) ששדה התעופה ייסגר לנצח, התארגנה "קבוצת-מורדים" קטנה בראשותו של הטייס ומדריך הטיס אורי אביב שהוא האיש שלו אנו חבים בעצם את הישארותנו בשדה התעופה.

לאחר איסוף הכספים הדרושים ואינספור ישיבות ודיונים הוגשה העתירה שלנו לבג"צ כאשר הסיכויים אז להצלחה לא נראו מבטיחים.

להפתעתם של רבים הישהו שופטי בית המשפט העליון את סגירת השדה למשך 3 שנים שאמורות היו להסתיים באפריל 2018, כלומר בעוד 3 חודשים מהיום.

בהחלטתם הזמנית קבעו השופטים מספר הגבלות עימן אנו חיים עד היום כאשר החרב המתהפכת מעל צווארנו עדיין מאיימת לחסל בבוא העת את פעילות שדה התעופה ועימה בעצם את עיקר התעופה הקלה בישראל....

כעת ניתן פסק דין סופי וקבוע המתיר את שדה התעופה הרצליה על כנו עם מספר הגבלות, אולם הניצחון המוחץ שלנו הוא בכך שהיצלנו למעשה את שדה התעופה הרצליה מהשמדה למורת רוחם של כל אותם חמדנים, תאבי בצע וחסרי מצפון.

רק לסבר את האוזן, אוסיף עוד שאותם בני-בליעל רודפי ממון ששיקרו בבית המשפט העליון במצח-נחושה ו"גייסו" למאבקם את תושבי הרצליה שכביכול "התנגדו" לפעילות שדה התעופה בתחומם, ספגו את המכה הקשה מכל כאשר התברר לפתע שמרבית תושבי העיר מעוניינים בעצם בהמשך פעילות השדה תחת האופציה של בניית מגדלים צפופים ומחניקים".

עודד סגל,
0 תגובות