"משבר השבת" לא קשור לשבת

"משבר השבת" לא קשור לשבת.

הנוסחה שמצאו לפתרון המשבר רק מדגישה עד כמה מדובר בבדיחה: ליצמן יתפטר מתפקידו כשר הבריאות, אבל יהדות התורה תישאר בקואליציה ותמשיך להנות מכספים קואליציוניים. בינתיים, כל הצדדים כבר מבשלים לנו את המשבר הבא, על גיוס בני ישיבות או פתיחת מרכולים בשבת.

ביהדות התורה מוכנים להכניס מדינה שלמה לפקקים כדי שלא יהיו עבודות תשתית ברכבת בשבת, אבל איכשהו הצליחו לפספס את כל שאר השירותים שנעשים ביום הזה.

כדי לעבוד בשבת, חברות ומפעלים נדרשים לקבל אישור ממשלתי. יש ברשימה כ-400 ארגונים. 

לא מדובר רק בחברת החשמל. אנחנו מדברים על הנמלים, מפעלי ים המלח, חברות שמכינות אוכל לטיסות, חברות כרטיסי אשראי ואפילו קאר טו גו ונספסרסו ישראל.

אז למה פספסנו את "משבר נספרסו" ו"משבר קאר טו גו"? כי השבת היא רק תירוץ. 

ביהדות התורה ראו שנתניהו התקפל במשבר הרכבת הקודם, והחליטו לטפס שוב על העץ.

שר הרווחה, חיים כץ, הודיע שהוא אישר "רק עבודות חיוניות לשמירה על בטיחות תנועת הרכבות ושאי ביצוען יכול להוביל לפיקוח נפש". 

מסתבר שלתקוע מדינה שלמה בפקקים לא נשמע לו כמו טיעון חזק מספיק. צריך "פיקוח נפש".

מדינת ישראל צריכה להחליט אם היא מדינה מודרנית או שהיא מתנהלת על פי הגחמות של הרבי מגור. 

זו החלטה קשה, עם משמעות פוליטית. אבל גם לריקוד על שתי החתונות יש מחיר. לא יכול להיות שכל כמה חודשים המפלגות החרדיות יאיימו להשבית את המדינה רק כי הן "גילו" עוד חברה שעובדת בשבת, ולא יכול להיות שכדי להרגיע אותן בממשלה ימלמלו משהו על "פיקוח נפש".

עבודות הרכבת לא צריכות להמשיך בגלל פיקוח נפש. הן צריכות להמשיך כי מדינות מודרניות לא שולחות את אזרחיהן להתייבש בפקקים בגלל שהתנ"ך אמר. זה באמת כל כך פשוט, ואם היה כאן ראש ממשלה שלא מפחד לומר את זה כבר במשבר הקודם, אולי המשבר המיותר הזה היה נמנע מאיתנו.

זהבה גלאון,
0 תגובות