"לשים סוף להעברת שדה התעופה הרצליה לעמק חפר"

"יש תוכנית מתאר ארצית לעניין שדות תעופה – תמא 15, 2. שם בוחנים צרכים ארציים. איך משקיעים מיליונים בתמ"א ארצית, ולפני זה מקבלים החלטות בלי קשר לתכנון הארצי?" תהה יו"ר ועדת הפנים ח"כ דודי אמסלם בדיון שיזמה ח"כ יעל כהן פארן על חשש לפגמים בהליך התכנוני המבקש להקים שדה תעופה חלופי להרצליה בעמק חפר. 

נאוה אלינסקי רדעי, מתכננת הות"ל: "יש תמ"א 15 תקפה".

יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם: "תמ"א 15 ישנה מאד. מבינים שצריך לחדש אותה. שמו הרבה מאד כסף וזמן ותשומות כי התמ"א התקפה לא עדכנית".

אלינסקי: "העדכון הוגדר כצורך על ידי המועצה הארצית לתכנון ובניה, והיא זו שקבעה גם שיש לקדם תוכנית חלופית לשדה התעופה בהרצליה. הממשלה גם הכריזה על מתחם מגורים במקום שדה התעופה הקיים".

יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: "אם יצאנו לתוכנית תמ"א ארצית 15, 2, אנו לא מזלזלים במומחים. נשמע לי מאד הגיוני. לא יכול להיות שאתה מוביל תהליך סדור והגיוני ובצד מנהל מכולת". 

אלינסקי: "ההליך בהחלט תקין. פינוי השדה בהרצליה הוא לפי דרישת המועצה הארצית".

יו"ר הועדה אמסלם: "נשמע לך סביר שמובילים תמ"א ותוך כדי מתחילים לנגוס בה? אין דבר כזה, כשאתה עושה תמ"א, הכל במסגרת התמ"א. אין דבר כזה במקביל. זה הכי לא מקצועי שאני מכיר".

ח"כ יעל כהן פארן, יוזמת הדיון: "המקום הוא אתר טבע מופלא שהושקעו בו מיליונים רבים – אגמון עמק חפר. זהו מקום מעבר לשקנאים. עשרת אלפים איש באים לצפות בהם בכל סוף שבוע. מעבר ליופי הטבע הנדיר, יש כאן סכנה תאונה אווירית. השקנאים הם ציפורים גדולות שמסכנות את המטוסים. מדוע יד אחת לא יודעת מה עושה השנייה, ובמקביל לתהליך תמא 15, 2 מעבירים מהלך בות"ל שהרבה פחות קשוב לציבור?"

רני אידן, ראש מועצת עמק חפר: "במקום הכי צר של המדינה דוחפים תשתיות? אתמול הגיעו 15,000 איש לצפות בשקנאים. האזור מוגדר שחל איסור חמור לטוס בו בגלל הציפורים. תאר לך פרחי טיס לא מנוסים עולים לטיסת סולו ועולה מולו להקת שקנאים והוא מתבלבל. אין להגדיר את עוצמת חוסר השכל. הפנו את זווית ההמראה מול בית ספר יסודי של 500 ילדים. בגלל הרעש זה יהיה בית ספר ללקויי למידה".

אילן שדה, ראש מועצת מנשה: "החלופה עולה על 6000 יחידות דיור חדשות בחדרה. יש חלופה אחת במרכז הארץ – הים. צריך ללכת על פתרון ארוך טווח".

רונן הילף, תושב חדרה: "אני תושב, בעל קיוסק. אין לי רמת ידע כמו לכל הנוכחים פה בנושא. אני יודע שתושבי חדרה סובלים מארובות. לא יכול להיות שכל הזמן נהיה בדיונים. אין לנו תעסוקה, אין אופק לכלום. אני מבקש חזון, אולי במקום ארובות ושדות תעופה מישהו יציע לנו קצת אקדמיה, רפואה. מה לנו ולמטוסים? אנחנו בקושי מכונית יכולים לקנות. אנחנו נלחמים על היום יום".

יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם: "נכון לעשות תהליך מוסדר, ארוך. בסוף השדה יוקם באיזה שהוא מקום, אבל אחרי תהליך מוסדר, לא תיק-תק בגלל לחץ לא ענייני". 

נאוה אלינסקי: "התהליך איננו מהיר ודורסני. יש בדיקה נורא ארוכה שטרם הסתיימה".

ח"כ יעל כהן פארן: "מי בכלל החליט שהולכים למסלול ות"ל (מסלול מקוצר לתשתיות לאומיות) ולא במועצה הארצית?" 

נאוה אלינסקי: "החוק מגדיר את רשות שדות התעופה כרשאית להגיש".

ח"כ יעל כהן פארן: "ברור שהמדינה קטנה וצפופה, בטח במרכז הארץ. כדי לעשות תשתית צריך תכנון ששומע את כל הגורמים. לאור התנגדות ציבורית רחבה ומוצדקת, צריך לשם סוף לתהליך בות"ל. צריך תכנון כמו שצריך במסגרת תמ"א 15, 2".

יו"ר הוועדה ח"כ דודי אמסלם סיכם: "אני קורא למוסדות התכנון לשבת עם התושבים ועם הרשויות המקומיות, לראות יחד איך מובילים משהו הגיוני. לא יכול להיות שהרצון להביא לפתרונות דיור מהירים ידחוק אותנו להקמת שדה תעופה לא מבוקר".

 

שגית לוי,
0 תגובות