יום המחויבות הלאומית לבטיחות בדרכים

מליאת הכנסת קיימה דיון לציון יום המחויבות הלאומית לבטיחות בדרכים.

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר בפתח הדיון: "מאז קום המדינה ועד היום נהרגו בתאונות דרכים בישראל יותר מ-33,300 בני אדם – יותר ממלחמות ישראל, יותר מפיגועי הטרור, יותר מדי. פשוט יותר מדי.  נכון, יש בעיית תשתיות שצריך לטפל בה, אבל לא בה טמון שורש העניין. גם תרבות הנהיגה של חלק מאתנו לוקה בחסר. אין ספק, אנחנו צריכים לנהוג לאט יותר, בזהירות, ותוך כבוד לאלה שסביבנו, אבל גם זו בעיניי לא הבעיה המרכזית. האיום החמור ביותר, האויב המסוכן ביותר הוא ההרגל, פשוט התרגלנו לתאונות הדרכים. תאונות דרכים אינן מחויבות המציאות. אסור לנו בשום פנים להשלים עם ההיקף האדיר של אובדן חיים בכבישי הארץ. "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" הוא לא רק עצה, הוא ציווי, הוא יעד. בואו נשים לב, בואו לא נעבור לסדר היום על עוד הרוג או עוד פצועה, על עוד יתומים ועוד משפחות הרוסות. בואו נפסיק להתרגל ונפסיק לראות כמובן מאליו את מה שהוא למען האמת אבסורד גמור."

יוזם היום המיוחד ח"כ חמד עמאר: "אנחנו במגמת עלייה משנת 2012 במספר ההרוגים בתאונות דרכים העומד היום על 331 הרוגים לשנת 2017 ועדיין לא סיימנו את השנה. המצב במגזר הערבי זועק לשמיים הם מהווים 33% מההרוגים בעוד שמספר הנהגים מהמגזר עומד על 16% בלבד. אני קורא מכאן להורים קחו אחריות על חיי ילדיכם אל תאפשרו להם לנסוע על אופניים חשמליים לפני גיל 16 ואל תיכנעו ללחץ. שר האוצר כשיש רזרבות תקציביות צריך קודם כל להפנות אותן למלחמה בתאונות הדרכים."

שר התחבורה ישראל כץ: כאשר נכנסתי לתפקידי, לפני למעלה משמונה שנים, הממוצע – וכל הרוג הוא עולם ומלואו – אבל ממוצע ההרוגים השנתי בשמונה השנים שקדמו היה בסביבות 500. בשנת 2008 – לפני שנכנסתי, ב-2009 – היו קרוב, תלוי באיזו שיטת מדידה, ל-450 הרוגים, בשנה שקודם לכן. אני חייב לומר לכם שנכנסתי לתפקידי, ראיתי עד כמה נושא האכיפה הוא חשוב. נכון, זה באחריות משטרת ישראל. ראיתי שיש תקציב עודף. לקחנו מתקציב ההסברה ושכרנו מיידית 100 ניידות, בלי דיוני עומק, 100 ניידות והעברנו לו. הוא אייש אותם מיד בשוטרים, הם יצאו לדרכים ובאותה שנה היתה ירידה של קרוב ל-90 הרוגים, זה ירד לסביבות 360. זו הירידה הכי דרמטית שהיתה במשך שנים ארוכות מאוד לפני כן.

שגית לוי,
0 תגובות