"להפחית מס על אופנועים"

חברי ועדת הכספים קראו לרשות המיסים להפחית את רמת המיסוי על אופנועים בינוניים בנפח של עד 500 סמ"ק ולהשוותה לזו הנהוגה כיום במסגרת הוראת שעה לגבי אופנועים וקטנועים קלים בנפח של עד 125 סמ"ק. חברי הכנסת מתנים את אישורן של תקנות הכוללות העלאת רף המיסוי על אופנועים כבדים, בהסכמת רשות המיסים לקבל את בקשתם. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "הפחתת מיסים על אופנועים וקטנועים ככלל, תעודד את השימוש בהם ותוביל להורדה משמעותית של הגודש בכבישים, תוריד את מספר תאונות הדרכים ואף את רמות הזיהום, בעיקר במרכזי הערים. התנועה בערים ובדרכים אליהן הופכת בלתי נסבלת מיום ליום וזה אינטרס של כולנו ושל המדינה בכלל, לעודד שימוש באופנועים וקטנועים. מדיניות המיסים צריכה להיגזר מכך".

הקריאה של חברי ועדת הכספים לרשות המיסים עלתה במסגרת דיון על תקנות שנועדו להאריך את תוקפה של הוראת שעה שהפחיתה את שיעור המיסוי על אופנועים קלים וקטנועים לשיעור של 25% במקום 40% ולהעלות את שיעור המס על אופנועים כבדים ל- 70%. חברי הוועדה הביעו הסתייגות מהכוונה להעלות את המיסוי על אופנועים כבדים אך מעל לכל דרשו כאמור, להוריד את רמת המיסוי גם על אופנועים עד 500 סמ"ק.

דרישת חברי ועדת הכספים קיבלה רוח גבית מנציג משרד התחבורה, עידן עבודי, שאמר: "אנחנו רואים מגמה כלל עולמית של עלייה בשימוש בכלי רכב דו-גלגליים, החל מאופניים חשמליות, דרך קטנועים קלים ואופנועים לסוגיהם. אופנועים הם בהחלט פתרון לעומסים בכבישים ורואים אותם ככאלה לא רק בתחום העירוני אלא גם בכבישים הבינעירוניים. האופנועים הבינוניים נותנים גם מענה פרברי, הם מצויידים במערכות בטיחות מתקדמות, צמיגים יותר טובים ובהחלט מתאימים לנסיעה בינעירונית. הגודש בכבישים עולה לנו 15 מיליארד שקלים בשנה ואנחנו בהחלט ממליצים לעודד את השימוש באופנועים ולהפחית את המיסוי על אלו בעלי נפח של עד 500 סמ"ק".

נציגת חטיבת הרכב הדו-גלגלי באיגוד לשכות המסחר, קובי סודאי: "הורדת המס על הכלים הקטנים על העירוניים בנפח של עד 125 סמ"ק היא דבר נכון. אבל האחוז הגדול ביותר של כלים דו-גלגליים הוא באלה שהם גם עירוניים וגם בינעירוניים. מי שגר בראשון ונוסע לת"א או ברעננה-הרצליה-כפר-סבא וכד' ונוסע לת"א, לוקח אופנוע בינוני בין 125 סמ"ק ל- 500 סמ"ק ורפורמת המיסוי לא נוגעת בזה וזה המענה העיקרי הנדרש כיום. מדובר בקבוצת הביניים להפחתת העומס בכבישים. יש יותר כלים דו-גלגליים על הכביש בעקבות רפורמת המס, אך לא רק, גם בגלל הפקקים. אנחנו בעד להאריך את הוראת השעה כי הפחיתה לכלים העירוניים הקטנים את המס, 125 סמ"ק, אך בעד להכניס גם הכלים הבינוניים שמאפשרים תנועה פריפריאלית".

נציגת רשות המיסים בדיון, נטליה מירנצ'וב, הביעה התנגדות להפחתה שדרשו חברי הכנסת ואמרה ש"ההפחתה המוצדקת ביותר בשיעורי המס היא לכלים הקטנים בנפח של עד 125 סמ"ק. כל שינוי יוצר שינוי בכל שיטת המס. לגבי האופנועים הכבדים אמרה, מדובר בכלים העוצמתיים ביותר. המס הוא מרבי בהספקים הגבוהים ביותר שמשמשים בעיקר לפנאי".

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ גפני, קרא למירנצ'וב לחזור לוועדה בהקדם עם תשובה לגבי האופנועים הבינוניים. גפני: "אנחנו לא רוצים להעלות את המס לכלים הכבדים אבל מוכנים לספוג את זה אם תינתן הפחתה משמעותית לכל הכלים שבפועל תורמים להפחתת העומס בכבישים. נצביע על הכלים הכבדים ובתנאי שעל הכלים הבינוניים שהם גם מפחיתים הגודש תורידו את המס".

שי אופירי,
0 תגובות