טיול במערת קשת

טיול בטבע המשלב שתי אנדרטאות לזכר חללי צה"ל. בתחילת המסלול ישנה נקודת תצפית מצוינת על הגליל המערבי ומישור החוף הצפוני.

הסיור מחולק לשני מסלולים:

מסלול מעגלי - הליכה לאורך המצוק עד מערת קשת ועלייה בחזרה בשביל הסלול אל נקודת ההתחלה.

מסלול קווי - הליכה לאורך המצוק עד מערת קשת, מהמערה ממשיכים ישר למטה לכיוון הטרשים.

חשוב לציין: את שני המסלולים מאפיינת הליכה על טרשים, מה שהופך את המסלול למעט יותר מאתגר.

דרך הגעה: בצומת כברי פנו ימינה לכביש 70. בכיכר שלומי המשיכו ישר לכביש 899. פנו שמאלה לכיוון קיבוץ 'אדמית' בכביש 8993, כ-300 מטרים לפני הכניסה לקיבוץ פנו ימינה לדרך המובילה לשטח קטן הדומה לחניה - יש להמשיך ישר לחניון האוטובוסים הראשי ולנקודת ההתחלה של המסלול.

אורך הסיור: 2 ק"מ.

משך הסיור: שעה וחצי - שעתיים.

רמת קושי: קלה - בינונית.

למי מתאים: לכל המשפחה

בחניון ישנה אנדרטה לזכר אלדד רגב ואהוד גולדווסר שממנה תוכלו להתחיל את המסלול.

ב-12 ביולי 2006 תקפו פעילי חיזבאללה שני כלי רכב צה"ליים, הרגו שלושה חיילים, פצעו שלושה קשה וחטפו שניים - רס"ל אלדד רגב ז"ל ורס"ר אהוד גולדווסר ז"ל. בעקבות האירוע, יצאה ישראל למלחמת לבנון השנייה. שנתיים וארבעה ימים לאחר החטיפה, הוחזרו לארץ גופותיהם.

נרד בשביל עם הסימון הכחול (השביל הכחול הסלול מול החנייה הוא סוף המסלול המעגלי) עד שנגיע לשילוט המסמן לנו להמשיך ימינה בסימון האדום לכיוון מערת קשת.

בתחילת המסלול ישנה אפשרות לעצור לתצפית. נמשיך בירידה במסלול האדום עד שנגיע לאנדרטה לזכר סא"ל אמיר מי-טל.

סא"ל מי-טל (ז"ל), מפקד גדוד 12 של חטיבת גולני, נהרג ב-9.12.1988 בלבנון, בזמן מבצע "כחול אדום". מטרת המבצע הייתה לפגוע במפקדתו של אחמד ג'בריל, מייסד ומפקד ארגון החזית העממית לשחרור פלסטין.

ממשיכים במסלול האדום עד שמגיעים אל המערה.

אם בוחרים במסלול המעגלי, ממשיכים בצעידה במסלול הסלול שנמצא ליד עץ החרוב בסימון כחול, עד שמגיעים לחניון שממנו התחלנו.

כדי להמשיך במסלול הקווי,יורדים מהשביל הסלול וממשיכים משמאלו בשביל הטרשי עד שמגיעים לכביש.