התכנית להקים מסילת רכבת קלה במושבה הגרמנית

ח"כ נחמן שי אומר שתכניתו של ראש עיר ירושלים ניר ברקת, להקים מסילת רכבת קלה במושבה הגרמנית בירושלים (הקו הכחול), תביא להרס תוואי העיר ותפגע אנושות בתכנית האב העירונית ובפרנסת התושבים.

הוא מסביר: רחוב עמק רפאים מושבה גרמנית ירושלים הוא האתר ההיסטורי האחרון שנותר בעיר שאני כל כך אוהב. היא משלבת שרידים של מושבת הטמפלרים העתיקה וחלקה השני עשוי בתי אבן ארמניים ערביים ויווניים. כל אדם סביר מבין שבניית הרכבת הקלה תהרוס את איכותה ואופייה של השכונה העתיקה ותפגע במרקם החברתי ובתיירות; לא רק בגלל יישורו של רחוב עמק רפאים (תוך צמצום שוליו ועקירת העצים העתיקים בו) ולא רק משום התוכנית לשלב בו רכבת קלה לצד כלי רכב רגילים שינועו בין 11 רמזורים בתוך קילומטר אחד. עיקר הנזק נמצא ברחובות השכונה; על-פי תכנית הבניה של הרכבת, מי שאמור להכיל את תנועת הרכב, המשאיות והדחפורים במשך 6- 8 שנות הבנייה של הרכבת הם רחובות צרים ומפותלים המתחברים לעמק רפאים. כדי לעשות זאת מתכוונים הבונים להכשיר את רשת הסמטאות הללו לכלי הרכב הכבדים תוך הריסת החומות הישנות, החצרות, כריתת רוב העצים וסלילת כבישים רחבים על סיפי הבתים. לא זאת בלבד אלא שעבודות ההכנה לרכבת הקלה המתוכננות ברחוב עמק רפאים יהוו מכה אנושה לקמעונאי הרחוב, מכה שמרביתם לא יוכלו להתאושש ממנה. קטסטרופה של ממש.

שי אומר: אראל מרגלית, חיליק בר ואני, יושבי ראש שדולת ירושלים, שיגרנו מכתב לשרי האוצר והתחבורה בנושא, בו התרענו על כך שבתכנון המוצע לא נלקחו בחשבון כלל ההשלכות. אין ויכוח שיש להציל את דרום העיר מפקקי התחבורה ולהתכונן לצמיחתה דרומה בשנים הבאות, אבל הפתרון של הרכבת הקלה בעמק רפאים הוא הבחירה באפשרות המגושמת ביותר, המיושנת וההרסנית ביותר בין אפשרויות התחבורה העכשוויות והעתידיות. יש פתרונות אחרים, למשל- מנהור הרכבת והסבתה לקו תת קרקעי. פתרון ראוי ויצירתי, שיאפשר לשמור על ייחוד השכונה ועל שלמותה.

ועדת המשנה להתנגדויות תקיים דיון בנושא. אנו קוראים לכם לעצור את תהליך התכנון ולקיים ישיבה בנושא בה יוצגו לכם ביתר פירוט העמדות השונות וכן חלופות שלטעמנו יש לשקול ובראשן חלופת המנהור כפי שאושרה בשכונת גאולה.

לירן כהן,
0 תגובות