פקח מגדיר תפילין מפגע

כאשר פקח בשם אייל מכלוביץ', מגדיר את התפילין בתור מפגע, הוא בעיניי מעין אנטישמי או אנטי יהודי או אנטי דתי. כאשר מר מכלוביץ' נותן דו"ח על סך 730 ש"ח ליהודי, רק משום שביקש לזכות אנשים במצווה יהודית, לא בכפייה ולא ביצירת מטרד - הוא פשוט שונא.

זו לא זילות במושג האנטישמיות. כאשר בדו"ח כתוב בצורה מפורשת, שעצם ההצעה לעוברים ודברים להניח תפילין היא מטרד ומפגע - זו התנהגות שמזכירה לי תקופות אפלות בגרמניה. זו התנהגות שנראית, בעיניי, אנטישמית.

התפילין, ובעיקר תפילין של ראש סמלו גאווה יהודית, עוד בתקופת הרומאים, כפי שמשתמע מסיפורו של אלישע בעל כנפיים, אשר נרדף על הנחתן והתפילין הפכו בידיו לכנפי יונה - סמל עם ישראל. בספרות היהודית מימי הביניים יש כמה סיפורים על זכות התפילין אשר הצילה חיים. בשואה מפורסמת תמונת השפלת אולקוץ' בה נראה רבי משה הגרמן, אחד מרבני העיירה, כשהתפילין לראשו מבוקעים בעת השפלתם של הקהילה היהודית בעיר בידי חיילים גרמנים.

באנדרטת מגילת האש לאחר מלחמת ששת הימים, הפסל נתן רפופורט בחר להציג את הרב גורן עטור תפילין של יד (על ידו הימנית דווקא).

תמונת חייל על טנק המניח תפילין צולמה במלחמת יום הכיפורים והפכה לאחת מהתמונות המוכרות ממלחמה זו. תמונות חיילים מתפללים עטורי תפילין הפכו נפוצות גם במלחמות שלאחר מכן.

תתבייש, מר מכלוביץ'.

יעלי תותחני,
0 תגובות