"אם את רוצה נקודות זכות, תבואי לעבודה"

"את מתבלבלת... אם את רוצה נקודות זכות, אני מצפה שתבואי לעבודה. הבחירה היא בידייך, אבל תזכרי שלכל דבר שבוחרים תמיד יש השלכות".

את האיום הזה נאלצה לספוג עובדת חדשה בבנק מזרחי טפחות על ידי מנהליה, רק משום שהחליטה לצאת לשביתה חוקית ולגיטימית עם חבריה לעבודה.

במשך 13 שנים לא עודכן הסכם השכר שלהם, וכשפתחו חברי הוועד במו״מ, גילו שההנהלה עושה תרגיל על גבם במטרה לקבל שקט תעשייתי. לבסוף, הם נאלצו לפתוח בשביתה, וכעת מתמודדים עם ניסיונות חוזרים ונשנים של ההנהלה להלך עליהם אימים.

התנהלותה המחפירה של ההנהלה מגיעה לשיאה בהליכים חמורים שהיא מפעילה נגד עובדיה, שהם גם לקוחות הבנק. העובדים הוכנסו ל״רשימה שחורה״ של לקוחות חסומים, ולמעשה אין ביכולתם לבצע פעולות הקשורות לחשבונם במוקד הטלפוני.

מצד אחד מנסים בהנהלה לשדר ״עסקים כרגיל״ מול הלקוחות, ומודיעים שהסניפים פתוחים, אבל מצד שני, הכניסו לתוקף נהלי חירום והורידו את מקדמי האבטחה, כך שלקוחות יכולים לבצע פעולות טלפוניות מבלי להזדהות באופן מהימן ומאובטח.

לא ייתכן שבגלל סכסוך עבודה לגיטימי, תנצל הנהלת הבנק את כוחה כדי לשבור את העובדים. חמורה לא פחות היא בחירת ההנהלה לפצות על השביתה באמצעות הפעלת מדיניות המיועדת למצבי חירום ופוגעת בלקוחות.

במכתב שהוצאתי למפקחת על הבנקים, גב׳ חדוה בר, דרשתי לבדוק את הנושא ולטפל בו בהקדם.

התמונה של ‏Michal Biran | מיכל בירן‏.
ח"כ מיכל בירן,
0 תגובות