Deutsche Post נכנסת לשוק הרכב החשמלי

צילום: משרד הכלכלה

Deutsche Post היא יצרנית הרכב הראשונה המייצרת רכב חשמליים ידידותיים לסביבה במסגרות ובמחירים ברי השגה.

הטרנספורטר החשמלי "Streetscooter" שפיתחה החברה מיוצר ביצור סידרתי.  2,000 הרכבים הראשונים אמורים היו להיות מיוצרים בשנת 2016 . בהמשך אמורים רכבים נוספים שייוצרו בעתיד להחליף בהדרגה 30,000 כלי רכב בשימוש הדואר.

הרכב הומצא בשנת 2010 ונוהל כחברת סטארטאפ של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה באכן. לפני כשנתיים רכשה Deutsche Post את החברה על מנת להתשמש בידע שלה לבנות רכבים בעצמה. בתהליך הפיתוח והעיצוב נלקחו בחשבון גם דעותיהם של אלו שעושים שימוש בפועל ברכב: שליחי דואר וחבילות. התוצאה היתה טרנספורטר עם שטח העמסה גדול, המותאם טכנית לצרכי צוות השליחים.

בטווח הבינוני מתכוונת החברה אף לשווק את הרכב. בחברה רואים את המכונית החשמלית מפיתוח עצמי כמקבילה לחלוצת המכונית החשמלית טסלה, שפיתחה רכבים באיכות גבוהה ללקוחות פרטיים. החברה מעידה שהיא יכולה לבנות רכבים ללקוחות עיסקיים במחירים אגרסיביים ואף יש לכך ביקוש. בינתיים זקוקה החברה לנפח היצור של הרכבים לשימוש עצמי.

כאילו לפולקסווגן לא היתה שנה  קשה מספיק, הרי שתוכניותיה של  Deutsche Post  להרחיב את ייצור הטרנספורט החשמלי והאפשרות שהיא תמכור אותם לחברות אחרות מרגיזות את יצרנית הרכב, אשר מכרה עד כה רכבי משלוח קונבנציונליים לחברת הלוגיסטיקה הגרמנית. עם זאת יש מי שיאמר שפולקסווגן ויצרניות אחרות יצרו את מפלצת המסוימת הזה בכוחות עצמן. מנכ"ל פולקסווגן מתיאס מולר אמר לסוכנות רויטרס כי הוא "כועס לאין שיעור" על כך ש Deutsche Post תרחיב את קו ייצור של ה "Streetscooter".  באשר לתסכולו יצטרך  המנכ"ל להסתכל במראה על מנת למצוא את האשמים, מכיוון שלדברי Deutsche Post בקשותיה מחברות הרכב הגדולות לייצר את רכבי המשלוח החשמליים נדחו ומכאן נבעה החלטתה ליצרם בכוחות עצמה..

פרטים: מינהל סחר חוץ - משרד הכלכלה והתעשייה

דורון אברהמי, נספח כלכלי ברלין, גרמניה,
0 תגובות