"גיליתי שהחשבון שלי מוגבל"

״ואז גיליתי שהחשבון שלי מוגבל. רק כי חזר לי צ'ק של 1200 ש"ח. ומיד אחר כך פשוט סגרו לי את החשבון והעיפו אותי מהבנק, בלי שום הסבר".

כך סיפרה לי פנינה מרגוליס. אישה בת 70 מחיפה.

"אני חיה מקצבת זקנה מהביטוח הלאומי, אין לי הרבה, ולא ידעתי מה לעשות, יש דברים שאני חייבת לשלם עליהם והבנק לא נותן לי. בלית ברירה עברתי לבנק הדואר, עם עמלות גבוהות ששוחקות את הקצבה הקטנה שלי. זה היה נורא, תקופה קשה, היו שבועות שלא היה לי מה לאכול.

יום אחד ראיתי אותך, רחל, בטלוויזיה, דיברת על חשבונות מוגבלים, ואמרת שאפשר לפנות אלייך בפייסבוק. כתבתי לך ומיד חזרתם אליי. תוך כמה ימים יחד עם בנק ישראל נפתרה הבעיה.

ויש לי היום חשבון בנק עם כרטיס סניפומט, אני יכולה לשלם על תרופות, לא צריכה להחזיק כסף מזומן ולחשוש שיגנבו לי אותו.

אני בדרך כלל לא מספרת על מצבי הכלכלי, אבל החלטתי להיחשף כי אני יודעת שיש עוד אנשים במצב שלי וחשוב לי שהם ידעו שאפשר לקבל עזרה גם מול הבנקים. שידעו שלכולם מגיע חשבון בנק, כרטיס בנקט, אפשרות לשלם חשבונות ולחיות חיים נורמליים בלי לפחד שיחזרו הצ'קים".

נושא החשבונות המוגבלים מעסיק אותי מתחילת כהונתי בכנסת. והכי כואב זה שיש לכך פתרון אך אנשים לא יודעים מה לעשות. לכן אם אתם בעלי חשבון מוגבל ולא נותנים לכם לפתוח חשבון בנק, או מונעים מכם שירותים בסיסיים כגון כספומט והוראות קבע - אני מזמינה אתכם לפנות אליי ולצוות שלי, בהודעה פרטית בפייסבוק או במייל: rachela@knesset.gov.il
כדי שנוכל לסייע לכם.

ח"כ רחל עזריה,
0 תגובות