מה לשים בתיק האוכל של הילד?

משרד הבריאות ממליץ על תפריט מאוזן לבית הספר ולגן:

ההשפעה של מזון על התפתחות, יכולת ריכוז וקשב, על בריאות האדם ידועה ומוכרת . תזונה בריאה חשובה ביותר  להתפתחות התקינה של ילדים, ועל כן עלינו כהורים לוודא שהתזונה בסביבת הילדים מעניקה להם את האנרגיה הנדרשת והתזונה ההכרחית להם לצורך התפתחותם הפיזיולוגית , הקוגניטיבית תוך שיפור מצב בריאותם ואיכות חייהם.

המומחים ממליצים על ארוחת בוקר מאוזנת טרם היציאה לבית הספר ועדיף בישיבה ליד שולחן, תוך מתן דוגמא אישית של אכילה של פרוסת לחם עם ממרח וירקות או כוס חלב עם דגן בוקר, ללא תוספת סוכר (כדוגמת דייסה, או גביע יוגורט בתוספת פרי טבעי ושתיה בריאה נטולת סוכר).

לבית הספר, מומלץ לשלוח  קופסא רב פעמית, המכילה כריך מזין (עשוי קמח מלא), פרי וירק שלמים או חתוכים לפי גיל והעדפת הילד.

ארוחת עשר חשובה ומשמעותית לתזונה נאותה במהלך היום.

מומלץ לאכול ארוחות קלות בכל 3-4 שעות. ארוחות קלות  גישה זו מאפשרת תחושת שובע מבלי לגרום לתחושת כבדות מיותרת.

מומלץ לצייד את הילדים בארוחה קלה, ולבדוק מה העדפות הילדים, מתוך טווח האפשרויות הבריאות  כגון :

לחם/ פיתה/ לחמניה - עדיפים מקמח מלא.

1. ממרחים מומלצים לכריך : גבינה לבנה עד 5% שומן, חומוס, טחינה, אבוקדו, ביצה, טונה, טופו, ממרח עדשים ביתי, גבינה צהובה 9%. 
2. ירקות בין הפרוסות (חסה, פלפל, מלפפון) וכן ירקות חתוכים או שלמים בקופסה- בצבעים שונים למשל רצועות פלפל בצבעים שונים, עגבניות שרי, מלפפון ירוק חצוי, גזר, מקלות קולורבי 
3. פירות חתוכים או שלמים - שזיף/ תפוח/ אפרסק/ נקטרינה/ ענבים
4. בקבוק מים אישי, שניתן למלא בכל פעם מחדש. חשוב להקפיד על שתיית מים ולא משקאות ממותקים. כמו כן חשוב לא לשלוח עם הילד לגן או לבית הספר חטיפים מלוחים או מתוקים - צריכתם מזיקה לגוף. 
5. חטיף בצורת פרי וירק עדיפים, מפני שהם מכילים רכיבים תזונתיים חיוניים.

כך באמצעות תזונה ים תיכונית, מאוזנת ומגוונת נגדל ילדים בריאים.

גיל קידרון,
0 תגובות