לקראת חורבן בית שלישי

"מהרסיך ומחריביך ממך יצאו". אם יש את נפשך לדעת איך החריב "גזע האדונים היהודי בשטחים" ... המקדיש את כל מעיניו ל-"השתלטות על עם אחר ושדידת אדמותיו", את הבית השלישי .

בין המטרות שמדינת ישראל הציבה לעצמה בימי היוסדה, כלולות המטרות הבאות: כבוד לזכויות האדם, לחירויות היסוד ולערכים דמוקרטיים, והבטחת שוויון הזדמנויות לכל ילד וילדה.

מטרות אלה כלולות במגילת העצמאות ובחוק החינוך הממלכתי שנוסח לפני 63 שנים, עודכן במהלך השנים והגדיר את תכליתו: "לפתח יחס של כבוד לזכויות האדם, לחירויות היסוד, לערכים דמוקרטיים... להעניק שוויון הזדמנויות לכל ילד וילדה"... "לטפח מעורבות בחיי החברה הישראלית... לחתור לצדק חברתי במדינת ישראל" ו-"לחזק את כוח השיפוט והביקורת".

מטרות אחרות של חוק נאה זה המבטא את רוח ההנהגה בשנות החמישים והשישים ואת הפשרות אותן השיגה, הן "להנחיל את העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית... לפתח יחס של כבוד לשמירת החוק... לפתח יחס של כבוד לתרבותו והשקפותיו של הזולת, וכן לחנך לחתירה לשלום ולסובלנות בין בני אדם ובין עמים... להכיר את השפה, התרבות, ההיסטוריה, המורשת והמסורת הייחודית של האוכלוסייה הערבית... ולהכיר בזכויות השוות של כל אזרחי ישראל". 

החוק בא ליצור מערכת חינוך אחת נייטרלית מבחינה אידאולוגית ומפלגתית, שתחנך את התלמידים על פי "ערכי תרבות ישראל והישגי המדע, ותנחיל לתלמידים את התרבות היהודית".

עוד נקבע שבבתי הספר יחנכו את התלמידים ל"אהבת המולדת ונאמנות למדינה ולעם ישראל, על אימון בעבודה חקלאית והמלאכה, על הכשרה חלוצית ועל שאיפה לחברה בנויה על יסודות חירות, שוויון, סובלנות, עזרה הדדית ואהבת הבריות".

"לעקר את הרוח הציונית"

נראה כי היום לא נותר מאומה מכוונות יפות אלה שכן הימים הם ימי הימין הלאומני הגזעני המתנחל, שבהם שולטת ממשלה המטפחת רק כבוד להכרעות הרוב היהודי הימני-דתי, הרוב הפוליטי, שהוא גם רוב אתני - גם כשהן רומסות את זכויות המיעוט או את זכויות האדם .אליטה חדשה, לאומנית־דתית, שדגלה — רפובליקה יהודית אנטי־ליברלית, בשירות מפעל ההתנחלויות, נישול הפלסטינים מאדמותיהם ושלילת זכותם להגדרה עצמית - ביטלה את כל ערכיו של חוק החינוך הממלכתי. 

בלבה של אליטה חדשה זו פועלים חוגים משיחיים דתיים המבקשים לבנות את המקדש ולקרב את ביאת המשיח בכוחה של התנחלות בכל חלקי הארץ הנשענת על כוחו של צה"ל, חוגים המעודדים את האלימות הימנית הקיצונית מבית (נוער הגבעות/תג מחיר/להב"ה/לה פמיליה/ מריר אטינגר, משה אורבך, המחתרת היהודית, מחתרת בת עין), וחותרים לבניית המקדש ולחידוש עבודת הקרבנות בידי כוהנים ולויים (חברי כנסת בעד חידוש בניית המקדש על הר הבית, במקום שבו עומדת כיפת הסלע מאז המאה השביעית לספירה.

חוגים אלה כוללים את שולי מועלם, יהודה גליק, בצלאל סמוטריץ, משה פייגלין, מוטי יוגב, אורי אריאל, ציפי חוטובלי, אלי בן דהן, וסיעות מנהיגות יהודית, הקרן למורשת הכותל, חוגי הר המור, נאמני המקדש, מכון המקדש, איחוד לאומי-תקומה ועוד ועוד).

כל אלה פועלים לקירוב ביאת המשיח על ידי הכחדת עמלק ופועלים להיאחזות בכל חלקי ארץ ישראל המקראית תוך נישול התושבים הפלשתינאים בעלי האדמות מכאן והנצחת מפעל ההתנחלויות הלא חוקיות על אדמות גזולות מכאן , הנצחת הכיבוש, ההתעמרות באוכלוסייה הפלשתינאית, על בסיס האפליה החוקית והמשטר הצבאי מכאן.

למגר את שלטון החוק

האנשים האלה הכריזו על מיגור שלטון החוק, כפי שאמר במפורש הרב יצחק גינזבורג מהחוגים המשיחיים של חב"ד בספרו קומי אורי: "יש לעקר את הרוח הציונית (...) את בית המשפט עלינו לשבר (...) את הממשלה - ממשלת שמאל או ימין - עלינו למגר".

ראשי המתנחלים, רבנים ומנהיגי ציבור החליטו שהדמוקרטיה הישראלית סיימה את תפקידה והגיעה זמנה של מדינת הלכה/מלכות ישראל שתבנה בית מקדש.

אליקים לבנון, מראשי "הציונות הדתית" נשא דברים בשנת 2000: "הגיע הרגע ליטול את השרביט. לחזור לתקופת דוד המלך ולדעת שרבנים אין תפקידם ללמד תורה, אלא להקים הנהגה; 'מָלְכֵי דְרָבָּנָן', אשר יהוו את הממשלה האמיתית של עם ישראל".

אחד מראשי הנהגת המתנחלים, בני קצובר, איש סיעת תקומה אמר במפורש בחודש ינואר בשנת 2012 :"ההומניזם המערבי..הוא דת אלילית אלטרנטיבית ליהדות. וכי כל מערכת ערכים שאינה נשענת על "האמונה והזהות היהודית" אינה יכולה לגבש את העם היהודי "שבמוקדם או במאוחר יפתח מנגנוני דחיה כלפי ערכים זרים".

עוד הביע את דעתו על הדמוקרטיה הישראלית במצבה הנוכחי: "הייתי אומר שכיום לדמוקרטיה הישראלית יש תפקיד אחד מרכזי והוא להיעלם מהשטח. הדמוקרטיה הישראלית סיימה את תפקידה, והיא חייבת להתפרק ולהתכופף בפני היהדות. היום כל האירועים מנתבים להכרה שאין דרך אחרת, אלא להעמיד במרכז את העניין היהודי על פני כל עניין אחר, וזו התשובה לכל המצב והאיומים". (הארץ 8 בינואר ו-20 בינואר 2012). אנחנו ממנים את בני קצובר וחבריו, שולחים את ילדינו לצבא כדי לשמור על ההתנחלויות הלא חוקיות ולהתעמר באוכלוסייה הכבושה כדי להגן על המתנחלים הרוצים לפרק את הדמוקרטיה הישראלית.

רעיון המקדש: ברוטליות אכזרית

צביה גרינפילד: "מה שמוזר ומחריד בתופעה זו אינה רק העובדה שאנשים אלה, הרואים עצמם כנושאי דגל היהדות המתחדשת בימינו, חושבים במונחים אליליים לגמרי, כשהמקדש הזה שהם משתוקקים אליו מגלם כל מה שמחובר בתודעתנו היום לברוטאליות אכזרית ומזוויעה, כמו מזבחות זהב, געיית עגלים הנשחטים "לכבודו של אלוהים", ונחלי דם המציפים את האולמות; העובדה שהם מעזים להאמין שזו היהדות ואלה הן מצוות האל מטרידה לא פחות. לאחר שהפכו ב–40 השנים האחרונות את הציונות לתנועה של שודדים חסרי מצפון וערלי לב, הם מבקשים עכשיו לכפות על רוח היהדות של זמננו מימוש של הבלים מסוכנים, מעין אלה שהביאו לפני אלפיים שנה לחורבן העם.... העובדה שיש היום כוחות חזקים בחברה הדתית־לאומית הדוחפים לחידוש תעתוע המקדש מעידה על הריקבון שפשה בחברה זו מאז הקדישה עצמה להשתלטות על עם אחר ושדידת אדמותיו" (הארץ אוגוסט 2016).

דניאל בלטמן: "בצה״ל מנסים עדיין לעמוד בפרץ ולבלום את ההידרדרות, למרות הדיסוננס הקיים בין המסר האנושי לבין אופיה של העבודה המלוכלכת שנדרשים חיילי הכיבוש לבצע. שהרי קשה לתבוע יחס אנושי ממי שתפקידו להשליט טרור, המשרת את גזע האדונים היהודי בשטחים".(הארץ אוגוסט 2016).

מטרות החינוך הממלכתי

לידעת הציבור: מטרות החינוך הממלכתי

1. (תיקון התש"ס)2. מטרות החינוך הממלכתי הן: לחנך אדם להיות אוהב אדם, אוהב עמו ואוהב ארצו, אזרח נאמן למדינת ישראל, המכבד את הוריו ואת משפחתו, את מורשתו, את זהותו התרבותית ואת לשונו;

2. להנחיל את העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל ואת ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ולפתח יחס של כבוד לזכויות האדם, לחירויות היסוד, לערכים דמוקרטיים, לשמירת החוק, לתרבותו ולהשקפותיו של הזולת, וכן לחנך לחתירה לשלום ולסובלנות ביחסים בין בני אדם ובין עמים; 

3. ללמד את תולדות ארץ ישראל ומדינת ישראל; 

4. ללמד את תורת ישראל, תולדות העם היהודי, מורשת ישראל והמסורת היהודית, להנחיל את תודעת זכר השואה והגבורה, ולחנך לכבדם;

5. לפתח את אישיות הילד והילדה, את יצירתיותם ואת כשרונותיהם השונים, למיצוי מלוא יכולתם כבני אדם החיים חיים של איכות ושל משמעות;

6. לבסס את ידיעותיהם של הילד והילדה בתחומי הדעת והמדע השונים, ביצירה האנושית לסוגיה ולדורותיה, ובמיומנויות היסוד שיידרשו להם בחייהם כבני אדם בוגרים בחברה חופשית, ולעודד פעילות גופנית ותרבות פנאי;

7. לחזק את כוח השיפוט והביקורת, לטפח סקרנות אינטלקטואלית, מחשבה עצמאית ויוזמה, ולפתח מודעות וערנות לתמורות ולחידושים;

8. להעניק שוויון הזדמנויות לכל ילד וילדה, לאפשר להם להתפתח על פי דרכם וליצור אווירה המעוררת את השונה והתומכת בו;

9. לטפח מעורבות בחיי החברה הישראלית, נכונות לקבל תפקידים ולמלאם מתוך מסירות ואחריות, רצון לעזרה הדדית, תרומה לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק חברתי במדינת ישראל;

10. לפתח יחס של כבוד ואחריות לסביבה הטבעית וזיקה לארץ, לנופיה, לחי ולצומח; 

11. להכיר את השפה, התרבות, ההיסטוריה, המורשת והמסורת הייחודית של האוכלוסיה הערבית ושל קבוצות אוכלוסיה אחרות במדינת ישראל, ולהכיר בזכויות השוות של כל אזרחי ישראל.

12. לחנך להכרה בקדושת החיים ולהנחיל תודעת בטיחות וזהירות, לרבות בטיחות בדרכים. 

החינוך על פי סמוטריץ'

אילו היום היו כותבים חוק חינוך ממלכתי חדש (חברי כנסת כמו בצלאל סמוטריץ', מוטי ויוגב ושולי מועלם, אורי אריאל ומשה פייגלין למשל, בסיוע אורן חזן מירי רגב וציפי חוטובלי, קרוב לודאי שהיה כתוב בו שתכלית החינוך במדינת ישראל היא:

1. לחנך לעובדת היות העם היהודי עם נבחר, עם סגולה ממלכת כוהנים וגוי קדוש ולהטמיע את הנחת היסוד של הרב צבי יהודה קוק: "מדינת ישראל יסוד כיסא ה' בעולם". 

2. להכיר בקדושת אלוהים, בקדושת דת ישראל, בקדושת עם ישראל ובקדושת ארץ ישראל המובטחת רק לעם ישראל בהבטחה אלוהית על פי ספר בראשית.

3. להכיר בחיוב הכרוך בשלוש המצוות שהצטווה ישראל בכניסה לארץ 'שום תשים עליך מלך, כינון בית הבחירה והכחדת עמלק, או החלפת הדמוקרטיה במונרכיה דתית; החלפת בית המשפט בסנהדרין; החלפת החוק האזרחי והפלילי של המדינה בחוק התורה ובדיני ההלכה; בנין המקדש השלישי על הר הבית, וטיהור הארץ מכל תושב שאיננו יהודי.

4. לחנך לחיים של תורה ומצוות כאפשרות לגיטימית בלעדית. 

5. ללמוד הלכות כהונה ומקדש ולהשתלם בעבודת הקרבנות. 

6. לחנך לטהרה וצניעות ולהפרדה מוחלטת בין נשים לגברים במרחב הציבורי ובמרחב הריטואלי. 

7. מדיניות גזענית המכונה אפרטהייד היא המדיניות הראוייה - אין להעסיק ערבים, אין להשכיר להם דירות ואין לקבל אותם לישובים יהודים כי נאמר 'והיה מחננו קדוש".

אנחנו משלמים

את, אתה ואני, אתם ואנחנו ממנים במיסינו מוסדות וישיבות והתנחלויות בלתי חוקיות על אדמות גזולות בהם עוסקים בדיוק בהקניית ערכים אלה של 'ממלכת כוהנים וגוי קדוש' וילדינו מגינים בשירותם הצבאי על הגרים בהם והלומדים בהם בין ישיבת יצהר לישיבה בחברון ובין הלומדים בעלי, תפוח ובת עין, בין ישיבת הר המור לישיבת עוד יוסף חי, בין תלמידי בעלי "תורת המלך". לבין תלמידי בעל "קומי אורי". אל תגידו לא ידענו.

פרופ' רחל אליאור,
0 תגובות