אפליקציה לרכוש מוצר

חמישה סטודנטים הלומדים בתכנית להנדסת תכנה באוניברסיטת בן גוריון השתתפו בהאקתון HackIDC 2016, גברו על 250 סטודנטים מכל הארץ וזכו בפרס הראשון בסך 15,000 ש"ח. אירוע האקתון פונה לסטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה ומעוניינים לפתח בתוך 36 שעות עבודה מאומצת מוצר בתחום התוכנה, המובייל או האינטרנט.

גיא בן משה כותב בפוסט מיוחד ל-iBGU על החוויה: מההתחלה המתסכלת ועד לסיום המתוק. שאר חברי הצוות הזוכה: שחף שפרברג, אלדר סיבוני, דניאל סינניאב וגל לובוטון.

להירשם להאקתון ולעשות את כל הטעויות האפשריות

 רצינו להגיע להאקתון עם רעיון מראש כי שמענו מיותר מידי אנשים ש"מי שלא מגיע עם רעיון מראש, סתם יבזבז את הזמן שלו". על אף הרצון, לא הצלחנו להיפגש ולחשוב על רעיון לפני כן ולכן כמעט והחלטנו לוותר על ההגעה להאקתון. בסוף, כמו ישראלים טובים החלטנו ש"יהיה בסדר" וכן לבוא לפחות בשביל הספורט והחוויה.  אחרי אירועי הפתיחה (בשעה 10:00 בשישי) ראינו איך כול הקבוצות כבר מתיישבות לתכנת, כשלנו אפילו לא היה קצת חוט להתחיל ממנו. החלטנו לשבת בחוץ ולחשוב על רעיון: היו הרבה ויכוחים ורעיונות שונים אבל לא היה משהו שכולנו הסכמנו עליו. אלה היו שעות ממש מתסכלות.

13151431_10209595305899533_4984555598336860616_n

בית קברות לחלומות

בשלב מסוים התחלנו לדבר על כמה מיותר הפיצ'ר של ה"wishlist" באתרי קניות למיניהן: אתה רואה משהו שאתה רוצה אבל לא מוכן להוציא עליו את הכסף, אז אתה שומר אותו בצד, בשביל מה? אתה הרי בחיים לא תחזור לקנות אותו. ה-wishlist משמש סוג של "בית קברות לחלומות" אישי של כל אחד מאתנו. ספק אם קיים האדם שחוזר להסתכל ברשימה הזאת בלי שזכה בלוטו או משהו קיצוני אחר. אז חשבנו – מה אפשר לעשות עם זה?

עבר זמן והשיחה סטתה מהנושא. אלדר סיפר על איך הוא זכה פעם בווינר – בדיעבד אין לי מושג איך השיחה הגיע לזה – ואז זה הכה בנו: "למה שלא נעשה הגרלה על המוצרים ב-Wishlist?", ומשם הצוות שיפץ את הרעיון לשלמות עד שהגענו לרעיון הסופי שלנו. אהבנו את הרעיון, חשבנו שהוא נחמד, לא חשבנו שנגיע לגמר או כל דבר בסגנון אבל באנו בגישה של "נכין את זה בשביל הכיף, לפחות לא נצא בידיים ריקות."

מירוץ כנגד השעון

בשעה 14:00 התחלנו לתכנן, לעצב, ולפתח את המערכת – כל אחד לפי תחום האחריות שלו: אני אמון על ה-Front End, שחף וגל התלבשו על הBack End, דניאל ואלדר היו אחראיים על ה-UI ושיפוץ מסך הפתיחה של האתר מכיוון שלא מצאנו תבנית חינמית קרובה מספיק שתתאים לרעיון שלנו. תוך כדי הפיתוח הוספנו רעיונות חדשים, ובמקביל פנו אלינו מ-Amadeus והציעו להוסיף אפשרות לקבל חופשות וטיסות בעזרת הAPI שלהם – אז הוספנו גם את זה. כלומר עכשיו אפשר להשתתף בהגרלות לא רק על מוצרים שאתה מעוניין בהם, אלא גם על טיסות וחופשות.

היו שעות ארוכות מאוד של פיתוח שנכנסו אל תוך הלילה. אלדר, שלא הרגיש טוב מתחילת ההאקתון, פרש בתחילת הלילה והבטיח לחזור בבוקר כשירגיש יותר טוב (ספויילר – זה לא קרה), דניאל השתלט גם על החלק שלו והמשכנו עם הפיתוח כל הלילה. בבוקר כבר הייתה למערכת צורה וגם היה שם – "betYOURwish".

13139363_10209909708285885_2929212056094403730_n

ברגע הסיום (23 דקות לפני הזמן!)

אז איך זה עובד?

כל מוצר הוא הגרלה, וכל משתמש יכול להשתתף בהגרלה על המוצר בסכום של מ0.1$ עד סכום המוצר (כפי שמופיע בeBay או Amadeus). גודל הסכום ששילמת מתוך  המחיר הנקוב של המוצר מגדיר את גודל הסיכויים שלך לזכות בו ברגע שישולם במלואו על ידי מספיק משתמשים. או להמחשה פשוטה: נאמר שיש טיסן בשווי 200$, והחלטת להשתתף בהגרלה שלו בסכום של 2$. ברגע שמספיק אנשים ישתתפו בהגרלה וייאספו 200$, המוצר יירכש והסיכוי שלך לזכות במוצר יהיה 2/200 (כלומר 1 ל100). במידה והייתי משתתף בהגרלה בסכום של 10$, הסיכוי שלי לקבל את המוצר היה 10/200 = 1/20. בעזרת השיטה הזו, לפחות יש סיכוי סביר (תחת השליטה שלך) לשחרר את המוצרים האהובים והנשכחים מהwishlist.

 ה-Pitch  המנצח

בסוף ההאקתון נתנו לקהל ולשופטים לסרוק ברקוד ולהשתתף בהגרלה על טיסה לסן פרנסיסקו. לאחר דקות ספורות ההגרלה נסגרה, הזוכה היה אחד השופטים שהציע $700 מתוך $850 שהיו עלות הטיסה,   וקיבל את SMS הניצחון. הסתבר שהשופטים התלהבו מאוד מההדגמה והרעיון והחליטו שהמוצר שלנו שווה את המקום הראשון. הופתענו מאוד מהזכייה. לאחר מכן בשיחה אישית השופטים אמרו לנו שהרעיון שלנו הכי ישים ועסקי, ובהחלט ניתן לפתח אותו מעבר למוצר האקתון.  גם לאחר מספר ימים עדיין אני חושב שלא עיכלנו את הזכייה.

עוד מוקדם לדעת לגבי התוכניות שלנו להמשך – יש עוד הרבה לברר ולבדוק. אם נמצא ספונסר שמאמין ברעיון ומוכן להשקיע בו ייתכן ונלך על זה ונביא את betYOURwish לקהל הרחב. ימים יגידו.

IMG_0473

רוי עידן,
0 תגובות