טיפים למזונות לקיץ

הקיץ כבר כאן - להלן 7 טיפים למזונות המומלצים לקיץ, מאת: איילת נדיב, דיאטנית קלינית ומנהלת אזורית במחלקת הדיאטה של רשת סטודיו C, הרשת הנשית לעיצוב, חיטוב, כושר והרזיה :

1. ככל שנרבה להזין את גופנו במזונות מצננים, נוכל להתמודד עם החום יותר טוב. כמו כן, לא חסרות פעילויות גופניות שנוכל לאמץ לקיץ משחייה, דרך מתיחות והתעמלות שלא מובילה להזעת הגוף ולאיבוד נוזלים. הרגלי תזונה נכונים ובריאים בשילוב פעילות גופנית יעזרו לנו לעבור את הקיץ בשלום.

2. אכלו מזונות שאין צורך לחמם או לטגן אותם. כמה שיותר טרי – יותר טוב, המזון שומר בדרך זו על הוויטמינים. ירקות ופירות טריים מהווים תמיד נשנוש אידיאלי. הם אינם כבדים ומתעכלים בצורה טובה. ניתן לחתוך אותם לקוביות או לרצועות ולטבול ברוטב לייט. בין המזונות המומלצים ניתן למצוא מלפפון, צנון, סלרי, גזר, גמבה. ניתן גם להגיש מרקים קרים גספאצ'ו עגבניות, צזיקי בסגנון יווני שידוך נפלא בין מלפפונים ליוגורט דל שומן, העשיר בסיבים תזונתיים.

3. העדיפו ירקות שמסייעים בשחרור חום הגוף ומכילים נוזלים רבים כגון תרד וארוגולה.

4. פירות מומלצים לקיץ הם מלון, אבטיח, משמשים, ענבים, אפרסק, תפוח גרנד, כשאפשר לרסק אותם לשייק בבלנדר בתוספת של קוביות קרח או יוגורט ביו שעשיר בחיידקים ידידותיים. כמו כן, אם חיפשתם קינוח קל - אפשר להקפיא גם ענבים ולהגיש אותם כמתאבן קר.

5. מומלץ לא לאכול את הפירות סמוך לארוחה כבדה כדי לא לגרום לנפיחות בבטן ותחושת כובד. נסו לרווח בין הארוחה לפירות לפחות בחצי שעה.
אם אתם לא מוכנים לוותר על קטניות, העדיפו טופו, דגנים מלאים כגון: קינואה, גריסים, בורגול ואורז חום. אפשר לבשל אותם, לצנן ולהגיש בטמפרטורת החדר או אפילו בגרסה קרה כסלט משודרג.

6. מבחינת מנה עיקרית, אפשר בהחלט להכין סלט עוף שטעים גם כשהוא מוגש קר, נקניקים קרים כמו פסטרמה דלת שומן, והוסיפו נבטים. העדיפו לחם קל,  קרקר שיפון או פריכיות מאורז מלא.

7. חשוב מאוד להקפיד על משטר שתייה, במיוחד אם יצאתם לטיול או לחופשה, זכרו שהגוף מאבד נוזלים ולכן, הקפידו לשתות לפחות 10 כוסות מים ביום. אפשר לסחוט פנימה לימון או לחלוט חליטות של תה ירוק, עלי נענע, זנגביל, לימונית ופטל.

המאמר נכתב על ידי איילת נדיב, דיאטנית קלינית ומנהלת אזורית במחלקת הדיאטה של רשת סטודיו C, הרשת הנשית לעיצוב, חיטוב, כושר והרזיה  

איילת נדיב,
0 תגובות